Bliss from Paris : l’actualité du secteur bijouterie-joaillerie-horlogerie, les rencontres avec les créateurs innovants ainsi que les dernières tendances de bijoux de grands maisons de place Vendôme et de marques indépendantes d’ici et d’ailleurs.
De 13 au 16 mai 2023 j’ai participé à la 42ème édition du salon professionnel Oroarezzo. Au cœur de Toscane, l’IEG (Groupe italienne d’exposition) a organisé cet évènement dédié au meilleur du « Made in Italy » et à la fabrication des bijoux. 350 exposants spécialisés dans l’or, la joaillerie et la bijouterie, les pierres et la technologie de production ont présenté leurs nouveautés à OroArezzo. Aujourd’hui je vous raconte comment s’est passé ma visite à Arezzo.
En Italie il y a trois villes spécialisées dans l’’or : Valenza, Vicenza et Arezzo. Après avoir visité les deux premières, j’ai été ravie de découvrir ce troisième centre spécialisé en orfèvrerie. Entouré de quatre vallées, Arezzo, l'antique Arretium, est la capitale italienne de la joaillerie qui au fil du temps est devenue l'une des capitales mondiales de la joaillerie.
From May 13 to 16, 2023, I took part in the 42nd edition of the Oroarezzo trade show. In the heart of Tuscany, IEG (Italian Exhibition Group) organized this event dedicated to the best of "Made in Italy" and jewelry manufacturing. 350 exhibitors specializing in gold, jewelry, stones and production technology presented their latest products at OroArezzo. Today, I'd like to tell you how it was my visit to Arezzo.
Italy has three cities specializing in gold: Valenza, Vicenza and Arezzo. After visiting the first two, I was delighted to discover this third center specialized in goldsmithing. Surrounded by four valleys, Arezzo, the ancient Arretium, is the jewelry capital of Italy, and over the years has become one of the jewelry capitals of the world.
Cette année les organisateurs ont choisi la moto « Shaping jewelry ideas » . Oroarezzo façonne très bien les idées de bijoux, de joaillerie, de gemmes et de la technologie. Le nombre de visiteurs a augmenté de 40% par rapport à l’année 2022 qui se décompose ainsi : 42 % viennent d’Europe, 25% du Moyen-Orient, 11% d’Amérique et d’Asie et 9% d’Afrique. Au total il y a eu des visiteurs venus de 100 pays. Le nombre d'acheteurs a doublé pour cette 42e édition : 430 provenant de 55 pays, grâce à la collaboration intelligente et efficace des acteurs du secteur. Ce travail collectif a contribué à rendre l'ADN d'Oroarezzo encore plus distinctif sur son territoire et dans le contexte de l'industrie italienne. Oroarezzo est une référence avec une excellence de fabrication et une technologie de pointe appréciée et convoitée dans le monde entier.
This year, the organizers have chosen the theme "Shaping jewelry ideas". Oroarezzo is very good at shaping jewelry ideas, jewelry, gems and technology. The number of visitors increased by 40% compared to 2022, breaking down as follows: 42% from Europe, 25% from the Middle East, 11% from America and Asia, and 9% from Africa. In all, visitors came from 100 countries. The number of buyers doubled for this 42nd edition: 430 from 55 countries, thanks to the intelligent and efficient collaboration of industry players. This collective effort contributed to making Oroarezzo's DNA even more distinctive in its own territory and in the context of the Italian industry. Oroarezzo is a benchmark for manufacturing excellence and cutting-edge technology, appreciated and coveted the world over.
Visitors were able to appreciate the new layout, which facilitated their experience between the various exhibition sectors. The panel program was very interesting, with important guests from the local and international sector. Topics such as gender equality, youth training and sustainable development were discussed during the four days of the show. At Oroarezzo, the 32nd edition of the Première competition was held on the theme of Light. This year, a new "Talents" category was opened to goldsmithing students from the region. Each working day ended with a moment of sharing and networking over an Italian aperitif. The opening cocktail party and city tour also gave visitors the opportunity to discover the beauty of Arezzo.
As for my discoveries at the 42nd edition of Oroarezzo, I had a few favorites, and here's what caught my eye. Cameo Italien has been a cameo specialist for three generations. In addition to jewelry, the company also offers watches. One of the trends of the moment is the pendant watch, and I love this floral model with the little angel.
Alessi Domenico presented the new Dynasty collection with bracelets, necklaces and rings in the three gold colors. The mesh has been enriched with diamond pavé for a touch of luxury. The house logo is used as a central element and also as a clasp. Here I'm wearing the two bracelets in pink and white gold.
Arezzo's first manufacturer, Unoaerre, is developing its line of costume jewelry and silver jewelry. The chain specialist uses its signature design with colored stones or fine pearls.
Veneroso, la maison familiale de Vicenza a présenté des nouveautés avec des gemmes de couleurs. Les bagues ou les manchettes avec les différentes tailles et les couleurs de pierres sont comme les tableaux d’art. L’art d’associer des coloris pour un rendu original et joyeux avec une finition parfaite est la quintessence de Made in Italy.
Alors réservez votre voyage car OroArezzo reviendra de 11 au 14 Mai 2024 au Centre d’exposition à Arezzo. C’est un évènement à ne pas manquer !
So book your trip, because OroArezzo will be back from May 11 to 14, 2024 at the Arezzo Exhibition Center. It's an event not to be missed!